F O L L O W E R S

Friday, February 18, 2011

Sobbing :(

Greeting ~

Hahhhhhhhhhhh. Pernah rasa macam mana sakitnya terkena sengatan dari seekor serangga terbang-terbang yang namanya LEBAH? For me, it was my first time. Dalam pukul 2 pagi lebih kurang, tengah sibuk study untuk quiz esok hari bersama Ezza, Fiza, Fiona dan Sharifah, datang pula lebah yang berkeliaran dalam bilik. Mujurlah Ezza dapat memukulnya kemudian terdamparlah lebah tu di atas meja kanak-kanak aku tuh. Punya lah aku ingat binatang tu dah mati. Aku dengan bangganya mengambil tisu untuk mengangkat jenazah lebah untuk disemadikan dalam tong sampah. Rupa-rupanya sengat dia masih ada lagi. Cis ! Kurang asam betul. Hah. Malangnya, terkenalah sengatan di jari manis sebelah kanan aku tuh. Macam mana nak jawab quiz esokkk T.T  

Ezza dengan sedaya-upayanya mengeluarkan sengatan tu, tapi, jari semakin membengkak. She said, kene push sampai keluar darah. Baru relief sikit. Ala... TAK NAKKK. Tapi, atas desakan dan nasihat dari mereka-mereka, aku pun merelakan jari aku tuh dicucuk dengan jarum untuk mengeluarkan darah sikit. Tak macam apa pulak kan? Hehhhh -.-Berjurai-jurai air mata aku keluar. Lagi extreme dari budak sebelah ni. Hahhhahaha ~



T.T
T.T

Boleh nampak kesungguhan Ezza? Haha. Eza,  KIV. Hehehe
Later on, memang betul lah. Rasa relief sikit. Cuma sengal-sengal masih terasa. Feel better than before. Esoknya, aku pun pergilah Penawar a.k.a klinik di uitm ni. Ye lah, my mom risau takut-takut ada infection bila aku cucuk jari guna jarum malam tadi. There, the doctor said, its still okay as long as it wasnt a TEBUAN. That would be much serious. Uhh-huhhh. Tapi, dia pesan lain kali, kalau terkena sengatan lebah, wash your hands first and dont use jarum ke segala apa lah untuk keluarkan darah tu. We dont know the cleanliness of the jarum and mungkin akan berlaku infection di situ. Sudanhnya, dapatlah 3 jenis ubat!



What? 3 types of medicines? Ini yang aku paling malas bila aku pergi ke klinik. Bukan tak suka makan ubat, tapi..... Haihsss >.<''


Dear friends,
Thanx for your concern :)

4 comments:

  1. iyolah zi...
    aku tlg tgk jew..
    seriau..!
    heeee~

    ReplyDelete
  2. Hahhh =.=''
    Aku yang mengalami ni lagi lah seriauuu oihhh
    Phewwwww ~
    Tersiksa jiwa raga,fizikal mental,rohani jasmani.
    Ha-ha-ha

    ReplyDelete
  3. aku sepat0t nye mangse dye...
    tp kau telah merelakan ati dan menggantikan tempat aku...
    TERIMA KASIH kawan...:))

    ReplyDelete
  4. Kasih diterima. Woot woot :D

    Alah, tak de apa lah. Dah memang nasib tak berapa baik tu. Dah elok dah pun :))

    ReplyDelete